http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=314032
ei ole korvpalliga seotud aga ikkagi hämmastavad numbrid
Ööl vastu esmaspäeva kell 2.20 Eesti aja järgi lüüakse Tampas, Floridas pall mängu NFLi finaalikohtumises, mille ametlik nimetus on Super Bowl XLIII. Super Bowl on samavõrd show ja rahateenimine kui spordivõistlus. Siinkohal Super Bowl numbrites.
Ah jaa. Kumb võidab, kas üllatusmeeskond Arizona Cardinals või soosik Pittsburgh Steelers? Vahet pole, sest raha liigub ja õlu voolab olenemata sellest, kumb hõbedase Vince Lombardi trofee endaga kaasa viib.
1,5 miljonit televiisorit müüdi USAs Super Bowli eelsel nädalal. Telerite müük suurenes võrreldes tavanädalaga 500%.
2. kohal on Super Bowli pühapäev USA söömapühadest. Esikohal on tänupüha.
4 miljardit krooni maksavad Tampa staadioni 70 500 istekohta kui kõik piletid soetada vabaturult.
5 protsenti USA televaatajaist jälgib Super Bowli mitte mängu, vaid reklaamide pärast.
6 protsenti USA tööinimestest kuulutab end Super Bowli järgsel esmaspäeval haigeks ja võtab vaba päeva.
35 miljonit krooni maksab 30 sekundit reklaamiaega tänavuse Super Bowli ajal. Eilse seisuga oli 120 reklaamiajast (kokku näidatakse reklaami 60 minutit) müümata kaks. Seega teenib telekanal NBC pelgalt reklaamiga 4,1 miljardit krooni.
45 protsenti kõigist USA televaatajaist jälgib tänavu Super Bowli otseülekandes.
55 tollistelt või suurematelt teleekraanidelt võib Super Bowli näidata vaid spordibaarides. Teistes üldkasutatavates kohtades, kus kohtumist üle kantakse, peab ekraan olema väiksem. Kirikutes on Super Bowli näitamine keelatud.
72 mängupalli on kasutuses Super Bowli kohtumise ajal. Tribüünile lennanud või visatud palli pole vaja tagastada.
150 miljoni kroonise summa maksis Bridgestone, et saaks olla Super Bowli vaheajashow sponsor. Show peaesineja on Bruce Springsteen.
232 riigis või iseseisval territooriumil on võimalik vaadata Super Bowli kas otse või videolindilt.
250 protsendi võrra tõusis Paul McCartney albumite müük 2005. aasta veebruaris pärast seda, kui ta esines Super Bowli vaheajal.
8500 piletit loositakse välja mõlema Super Bowlist osa võtva meeskonna fännide vahel. Loteriis osalevad vaid hooajapiletite omanikud. Pääse maksab olenevalt istekohast 7000-10 000 krooni. Pool pääsmetest müüakse vahendajatele mitu korda kallimalt edasi.
1800 krooni maksab parkimiskoht Super Bowli ajal Tampa staadioni kõrval.
14 500 tonni kartulikrõpse söövad ameeriklased ära Super Bowli pühapäeval.
55 000 krooni maksab võitja klubi iga Super Bowli sõrmuse valmistamise eest. Sõrmus on kullast, kaetud teemantidega ja teid jagatakse 150-le mängijale, treenerile ja abipersonali liikmele.
108 000 krooni maksab vahendajate kaudu ostetud kalleim pilet tribüünile. Odavaima hind on 17 000 krooni.
186 000 krooni maksab hõbedast, 3,2 kilo kaaluv Super Bowli võitja karikas Vince Lombardi Trophy . Trofee valmistamiseks kulub 72 töötundi.
3 360 000 krooni tuleb välja käia sel, kes tahab soetada Super Bowli vaatamiseks staadionil 18kohalise looži.