Re: Hooaja üldarutelu
Postitatud: 04 Dets 2019, 12:10
Kas keegi teab kuidas lätis-leedus see lahendatud on?
Arvan ,et Sutti Austria liiga otsus oli õige, nii mänguliselt kui ka leegionäri staatuse kui ka mugavustsoonist välja astumise mõttes, tänu leegionäride rohkusele ei ole selle liiga tase väga madal, ka on seal klubid madalamas eurosarjas mänginud ja liiga ise on suht ühtlane. Raadiku Norra liiga , ei oska öelda aga kui ta saab seal ntx 2500-3000 euri kätte siis miks mitte, siin ta seda ei saaksvlk kirjutas:
Tõmban natuke teemat laiemaks. Kas see rong juba mitte läinud pole ehk maksimaalne välismaale minejate arv on juba saavutatud? Ilmselgelt igasugused Austria, Slovakkia, Rootsi, Norra jne liigad pole mingid "välislepingud", nagu see peaks tegelikult mõistetav olema. Kui keskmine tase on ikka võrdväärne kohaliku tasemega, siis milleks? Okei, palk on ainus argument. Mulle meeldis hiljuti jalgpalluri Marko Meeritsa ütlemine pärast Nõmme klajuga liitumist, et "eesmärk pole lihtsalt välismaal olemise pärast seal olla". Tahan öelda seda, et kui ongi hirm, et mingi seadusemuudatus paneb mängijaid välismaale minema, siis see pole ju mitte midagi uut. Kahjuks on meil korvpallis selline kuvand juba loodud, et iga hinna eest on vaja välismaale jõuda. Sellised liikumised on täiesti mõttetud, nagu Sokk läks Cramost Kreeka esiliigasse. Okei, kogemus, tore, aga kahe klubi taset ei anna ju võrrelde.
Lähiaastate prognoos peakski selline olema, et arvestataval tasemel Eesti mängijaid jagub siinses liigas vaid kahe satsi peale. Ülejäänud eestlased on puhtalt rollimängijad ja see sunnib klubisid vähemalt kolme välismaalast juurde vaatama (ilmselt isegi rohkem). Kui raha pole välismängijaid juurde palgata või ei viida sisse muudatust, kus viienda leegionäri pealt seda 7000 eurot ei peaks maksma, siis arvata võib, et Eesti klubide ring jääb paratamatult kitsamaks.
Hea näide oleks võib-olla Tarva meeskond, kus eelarve pole kindlasti midagi märkimisväärset. Kujutame nüüd ette, et Veideman, Haller oleksid välismaal ja Vahter, Lindmets, Saage enam meistriliigas kaasa ei löö. Klubil pole samas raha ka kolmandat ja neljandat välismaalast juurde tuua. Kas nüüd need eestlased, kes seal hetkel veel on, hakkaksid midagi üldse meistriliigas tegema? Kindlasti mitte. Ja siin ongi kaks varianti: kas lihtsalt ei jätkata kohalikul kõrgeimal tasemel või süvendatakse kohaliku taseme langust, mida ei saa aga absoluutselt pidada klubi süüks, kui soodustavaid tegureid on nii palju, et mängija ei pea palju mõtlema välismaale mineku osas.
Ei, see ei ole sündinud poliitikute peas. See tulenes otseselt kohtukaasusest ja lahendamata probleemidest ja eelnõu valmistas ette kultuuriministeerium.RK kirjutas:Õige, korrektne oleks olnud öelda, et klubi tööjõumakse ei maksa mängijate täieliku sissetuleku pealt .marxx762 kirjutas: https://www.e-krediidiinfo.ee/80115935- ... 20MT%C3%9C" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis sa ütled et tööjõu makse ei maksa? Küllap seal üritatakse miskit "Optimeerida" aga päris maksude maksmisest kõrvale ei hiilita.
Selgituseks pean ütlema ,et antud seadus ei rõõmusta mindki , saan aru et see on sündinud poliitikute peas ja reaalsuses oleks vaja midagi sellist mis sobiks paremini klubidele ja ka sportlastele ja selle tagajärjel mitte ainult Eesti korvpall ei kannata vaid ka teised võistkonnaalad nagu võrkpall, jalgpall, väravpall. See sunnib kodumaiseid mängijaid rohkem välismaale raha järgi minema mis omakorda nõrgendab meie kodumaiseid klubisi ja ka täenäoliselt lähevad noored korvpallurid hinda kelledest on hea meeskonda komplekteerida ca 1000 eurose kuutasuga ja tõenäoliselt on tulevikus väga raske mõnel klubil Eestist mõnda eurosarja mängima minna, ainuke hea asi et sellega seoses kui mängija saab suure vigastuse siis haigekassa ravib ja klubi pääseb temale maksmisest kuna too saab riigilt haiguslehe raha .
Marxile infoks, siit saab palju paremat infot
https://www.teatmik.ee/et/personlegal/8 ... ubi-Rafter" onclick="window.open(this.href);return false;
Väga tore et Eesti ametnikud (kes enamuses on pehmeltöeldes ebakompetentsed ja pealiskaudsed, on ka tublisi ametnike aga enamus minu arvates on see esimene) selle seaduse ette valmistasid, loodame et nad suudavad ka selle täitmist kontrollida, praegu ei suuda, osad klubid täidavad 100% seadusi ja ettekirjutusi, maksavad juba nüüd palga pealt kõik maksud aga osad klubid ei täida ja ebavõrdsus on üüratu hetkelRix kirjutas: Ei, see ei ole sündinud poliitikute peas. See tulenes otseselt kohtukaasusest ja lahendamata probleemidest ja eelnõu valmistas ette kultuuriministeerium.
Kohtukaasus aitas tõlgendada seniseid seadusi. See, et siiamaani ei ole suudetud paremat süsteemi välja mõelda, on siiski kivi riigi kapsaaeda. Riik peaks mõtlema, et mis nende eesmärgid spordivaldkonnas on. Kas tahetakse puhtalt rahva- ja noortesporti toetada või on nende silmis siiski ka tippsport Eestis vajalik?Rix kirjutas: Ei, see ei ole sündinud poliitikute peas. See tulenes otseselt kohtukaasusest ja lahendamata probleemidest ja eelnõu valmistas ette kultuuriministeerium.
Jep , nii see onEast kirjutas:Kohtukaasus aitas tõlgendada seniseid seadusi. See, et siiamaani ei ole suudetud paremat süsteemi välja mõelda, on siiski kivi riigi kapsaaeda. Riik peaks mõtlema, et mis nende eesmärgid spordivaldkonnas on. Kas tahetakse puhtalt rahva- ja noortesporti toetada või on nende silmis siiski ka tippsport Eestis vajalik?Rix kirjutas: Ei, see ei ole sündinud poliitikute peas. See tulenes otseselt kohtukaasusest ja lahendamata probleemidest ja eelnõu valmistas ette kultuuriministeerium.
Mina olen seisukohal, et peaks valitsema terviklik püramiid ning ilma tippspordita ei saa olla rahva- ja noortesporti ning vastupidi. Selleks, et tippsport saaks olla, on vaja riigil luua teatud võimalused. Praegu pakutud maksuvaba toetuse piirid ei vasta reaalsetele oludele ning see on ju probleem. Sisuliselt üks probleem (sportlaste sotsiaalsed garantiid) lahendatakse ära, kuid teine probleem jäetakse lahenduseta.
Lõppkokkuvõttes ei ole tippsport ju mingi kaev, mis ainult raha neelab. Vastupidi - tippsport pakub ka väga palju riigile ja ühiskonnale vastu. Pakub emotsioone, arendab ja propageerib liikumisharjumisi (toob lapsed tänavalt jõlkumast ära + parandab nende tervist), sealt kasvavad lastele eeskujud, suuremad turniirid toovad riigieelarvesse raha juurde jne.
Erandina võiks suurema piiri kehtestada näiteks ametlikel Eesti meistrivõistlustel osalevatele klubidele.Rix kirjutas:Jalgpalliliidu seisukohad läbi nn pressiesindaja on ka lühinägelikud- käib kiitlemine, et me nagunii nii suuri palku ei maksa. Ja pole ka imestada, et Euroopa tasemel ollakse aastaid peksupoisid, mõne erandiga. Tippspordi alused kehtivad lõppeks ka neile, tulemusi toovad ressursid, 2000 euroste stippidega/palkadega üle eelringide nagunii ei purjeta. Samuti on võrrandi teine pool ka suht kivikuninga positsioonilt: need summad, mida jalka katuseorganisatsioonidest vms saavad on lihtsalt teiste spordialadega võrreldes ulme ja eks selle pealt annabki kõigile tibu-tibu ära näita põhimõttel toetust jagada. A kuna taset ei ole, ega siis rahast väga ka ei huvita, täppe võime lugeda, aga paljuski on see jalkapublik ju sundkorras toodud ternnipoisid ja vanemad.
Põhimõtteliselt muidugi on tõesti nii, et nn tippude jaoks võinuks lae tõsta kõrgemale kui praegune, äkki Riigikogu menetluses vastavaid muudatusi tehakse, aga karta on, et see ei saa lihtne olema. Kindlasti võiks selle seaduse laines siiski üle vaadata seisukoha, et riigifirmad ei tohi tegeleda sponsorlusega, see aitaks ikkagi taskaalustada rahastamisallikate poolt (kuigi seal on muidugi ka miinuseid).
kindlasti ei olnud korvpalliliidul suva, seda võin küll garanteerida. Siin tekkis lihtsalt nn eelistamise/võrdse kohtlemise printsiip. korvpalliliit tegi eelnõu koostamisel omad ettepanekud, aga jah..East kirjutas:Erandina võiks suurema piiri kehtestada näiteks ametlikel Eesti meistrivõistlustel osalevatele klubidele.Rix kirjutas:Jalgpalliliidu seisukohad läbi nn pressiesindaja on ka lühinägelikud- käib kiitlemine, et me nagunii nii suuri palku ei maksa. Ja pole ka imestada, et Euroopa tasemel ollakse aastaid peksupoisid, mõne erandiga. Tippspordi alused kehtivad lõppeks ka neile, tulemusi toovad ressursid, 2000 euroste stippidega/palkadega üle eelringide nagunii ei purjeta. Samuti on võrrandi teine pool ka suht kivikuninga positsioonilt: need summad, mida jalka katuseorganisatsioonidest vms saavad on lihtsalt teiste spordialadega võrreldes ulme ja eks selle pealt annabki kõigile tibu-tibu ära näita põhimõttel toetust jagada. A kuna taset ei ole, ega siis rahast väga ka ei huvita, täppe võime lugeda, aga paljuski on see jalkapublik ju sundkorras toodud ternnipoisid ja vanemad.
Põhimõtteliselt muidugi on tõesti nii, et nn tippude jaoks võinuks lae tõsta kõrgemale kui praegune, äkki Riigikogu menetluses vastavaid muudatusi tehakse, aga karta on, et see ei saa lihtne olema. Kindlasti võiks selle seaduse laines siiski üle vaadata seisukoha, et riigifirmad ei tohi tegeleda sponsorlusega, see aitaks ikkagi taskaalustada rahastamisallikate poolt (kuigi seal on muidugi ka miinuseid).
Praeguse lahenduse puhul ma kardan, et lõpptulemus võib olla see, et suuremad klubid panevad poe kinni (ning sealt ei laeku seega enam üldse maksutulu riigieelarvesse, sh käibemaksu piletitulu ja reklaamteenuse pealt), samas kui väiksemad klubid kas hakkavad muud moodi sahkerdama või siis toovad seadust järgides pigem tagasihoidliku tulu riigieelarvesse. Ehk et lõppkokkuvõttes ma ei imestaks, kui riik võib rahalises mõttes oma jäiga positsiooni tõttu hoopis rahaliselt kaotada.
Ilmselgelt ma ei hakka mingit suurt mõjuanalüüsi tegema, aga näiteks Kalevi (MTÜ Rafter Spordiklubi) näitel:
I kvartal 2019 - riiklikke makse maksti 121 075 EUR, tööjõumakse 58 633 EUR ning maksustatav käive oli 447 466 EUR (suure tõenäosusega 20%-line käive ehk käibemaks riigile 89 tuhat eurot).
II kvartal 2019 - riiklikke makse maksti 96 027 EUR, tööjõumakse 57 477 EUR ning maksustatav käive oli 258 508 EUR (suure tõenäosusega 20%-line käive ehk käibemaks riigile 51 tuhat eurot).
III kvartal 2019 - riiklikke makse maksti 41 575 EUR, tööjõumakse 33 133 EUR ning maksustatav käive oli 139 919 EUR (suure tõenäosusega 20%-line käive ehk käibemaks riigile 28 tuhat eurot). Märkuseks: tegemist suures osas sisuliselt off-seasoniga.
Kui Kalev (ja võibolla ka mõni muu klubi) nüüd peakski seadusemuudatuse tulemusel uksed kinni panema, siis kas riik tõesti võidab nii palju rahaliselt? Kas riik tõesti reaalselt eeldab, et väiksemad klubid suudavad nii palju oma eelarveid kasvatada, et sealt hakkaks reaalselt laekuma suuremamahuliselt palgamakse, mis mh kompenseeriks ka kaotatud maksutulu?
Kõige selle teema lõpetuseks: tõstku käsi, kes mäletab, millal Eesti Korvpalliliit suutis teha midagi sellist, millele valdav enamus korvpallisõpradest tunnustavalt aplodeeriks? Ma oodanuks märksa suuremat lobitööd ning kasvõi seadusloojate survestamist meedias/avalikkuses, et korvpalliklubide huvisid kaitsta.. aga ilmselt oli suva.
Drogba kirjutas:Tea, kas see siia teemasse kõlbab, aga kust kohast on võimalik osta BC Kalev Cramo fännitooteid? Salle, särke, kruuse, kalendreid jne. Ei ole ka kodumängudel sellist väikest letti märganud, kus tooted müügil oleks. Näiteks FC Flora jalgpalli meeskonna kodumängudel selline asi toimib. Mängudel neil seal keskmiselt 500 pealtvaatajat , kõvematel mängudel 3 korda rohkemgi Eestis ja tihti näiteks briti poissmehed ja muud väliskülalised ostavad nende nänni. Ehk õnnestuks ka Cramol mingi fänninänni värk üles panna, ja sealt ka mingitki tulu klubile juurde teenida. Vb teen klubile liiga, aga hetkel tundub, et tooteid fännidel võimalik osta ainult siis, kui klubile mingi e-kiri kirjutada ja siis ehk saab midagi.