East kirjutas:
Ma puht huvi pärast uurin, et kas ja kui paljud tasuta pileteid Kalev per mäng üleüldse laiali jagab? Tõenäoliselt on teil aastate jooksul tekkinud päris hea ülevaade või tunnetus sellest, kui palju mingitele mängudele rahvast võiks tulla.
Kas teil on olnud näiteks arutlusel ka seda, et teatud mängudeks tasuta jagatavate piletite arvu suurendada? Pean silmas eelkõige selliseid mänge, kus on varasema kogemuse pealt näha, et müüakse ära kolmandik või heal juhul pool piletitest. Arusaadavalt ei saa klubi igapäevaselt päris heategevusasutusena opereerida, aga teatud arv mänge võiks ju hooaja jooksul sellised olla, kus jagatakse ära tavapärasest suurem hulk tasuta pileteid (sadades).
Näiteks anda neid sponsoritele loosimängude korraldamiseks, jagada Nord spordikooli noortele sportlastele (ja nende vanematele) või siis pakkuda neid kaubanduskeskustes/tänaval sellisele kontingendile, kes võibolla tavapäraselt korvpallisaali ei satu. Minu meelest võiks sellisel algatusel olla mitmeid positiivseid mõjusid: ühest küljest kaob nendeks mängudeks tühja või pooltühja saali efekt ära, teisest küljest võib niimoodi tuua korvpalli juurde uusi inimesi, kes võibolla varasemalt polnud saali sattunud, kuid kellele hakkab saadav emotsioon niivõrd meeldima, et temast saab tulevikus piletit ostev fänn.
Hooaja jooksul* ju 3-4 sellist mängu ikka leiaks?
* Koroonatingimustes võib see arusaadavalt võimatuks osutuda, kui on täituvuse piirangud, mida jälgima peab.
Faktiliselt saan olla kindel vaid eelmise aasta numbrites, kuna sellest hetkest olen sellega tegelenud kuid kahjuks COVIDi tõttu pole sealt midagi esile tuua.
Tulles teema juurde, peame defineerima kas tasuta pilet on see mille eest me raha ei saa või see mis võtab saalis koha ära? Nt viimase kolme hooaja keskmine toetajatele/klubiliikmetele jaotatud hooajakaartide/piletite arv on kuskil 300-500 vahepeal, ehk Kalevi SH puhul on see 1/3 kuni 1/2 täituvusest. Need on siis piletid mis võtavad koha ära aga me otsest piletitulu nende eest ei saa.
Lisame siia juurde erinevad loosimängud, lastegrupid, sõdurid, erinevad heategevuslikud rühmitused jne, võiks arvata, et hooaja jooksul jagame ära täiesti tasuta kuskil 1500-2500 piletit kõikide mängude jooksul.
Enamasti suudame prognoosida milline on pealtvaatajate hulk ning saame seda reaalajas eelmüügi näol ka jälgida, mis iseenesest peaks sellise võimaluse looma, et tekitada suuremaid jagamisi kuid need omakorda nõuavad eelnevat planeerimist ja ajakulu. Ehk kes jagaks? (mängijad mängupäeval?treenerid?kontoritöötajad mis kellegile midagi ei ütle?) Kus jagaks? (sotsiaalmeedias, ajakulu piletite tekitamine, edastamine, võitjate väljaloosimine jne) (füüsiliselt, kus tohib? kas vaja eelnevalt luba taodelda? kes jagavad?), kõike seda selleks, et ca 200st piletist mis jagatud on 10-15 inimest tuleks saali juurde?
Tulen tagasi ühe punkti juurde mida eelnevalt tõstatasin, sport on kultuuri osa, tipptasemel sport võiks olla kindlasti võrreldav kontserdite/etenduste ja muude kultuuriüritustega- Sinna me pürgime, samal ajal pole ma küll kuskil näinud/kuulnud, et keegi neist midagigi tasuta jagaks?
Su idee on väga mõistlik ja me ise reaalselt praegu teeme plaane kuidas seda efektiivsemalt uutele inimestele lähenetud saaks. Meie eesmärkide hulka kuulub rahvast täis saal kuid peamine tegevus selle järjepidevalt saamiseks peaks olema elamus saalist, et "normaalsus" oleks ostan pileti, toetan meeskonda ja naudin mängu. Eelmise hooaja näitel VTB Ühisliiga piletihind oli eelmüügist vist 12€ ja kohapealt 15€, nt Piletilevi esilehel olevatest üritustest mitte ükski täiskasvanu pilet ei ole sellises hinnaklassis). Saame aru, et meil mänge rohkem kui kultuuriüritusi jne, aga hooajakaardid on meil olnud põhimõtteliselt igal aastal sellel põhimõttel, et kõik VTB kodumängu piletite summa eest saad Eesti-Läti Ühisliiga ja EMV tasuta (12x12 on 144 ehk pilet olnud 150, jne.)
Kahjuks Eestis tippsporti veel nii ei väärtustata nagu mujal maailmas, aga selle poole me püüdleme, et pakkuda seda nii väljakul kui väljakul eemalt
PS! Loodetavasti liiga segane tekst ei olnud ja veelkord igasugune kriitika/ideed kõik asjad on oodatud, meie meeskond tahab areneda ja pakkuda kõige paremat elamust, kõige paremaid tulemusi ja olla oma regiooni üks tippklubisi ning Teie kui meie fännid olete osa meist, sellest ka #seeolememeie.