299. leht 610-st

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 21 Juul 2012, 15:03
Postitas tonii
Huvitav töesti, kas lugesin valesti, vöi on artiklit muudetud, igatahes vabandused. Siiski ei saa minu meelest vörrelda Tartu vörkpalliklubi Cramoga.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 21 Juul 2012, 20:49
Postitas sequa
tonii kirjutas: Siiski ei saa minu meelest vörrelda Tartu vörkpalliklubi Cramoga.
Potentsiaalse kodumaise sponsori jaoks vahet pole...peamine Eestist pärit sponsori väljund on ikka Balti riigid.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 22 Juul 2012, 18:13
Postitas tonii
Jah, aga Cramo peaks olema sponsorite jaoks atraktiivsem, sest kasvöi KMLi finaalid saavad kövasti rohkem tähelepanu kui vörkpalli meistrikad. Rääkimata VTB-st.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 22 Juul 2012, 20:34
Postitas KalevForever
sequa kirjutas:
tonii kirjutas: Siiski ei saa minu meelest vörrelda Tartu vörkpalliklubi Cramoga.
Potentsiaalse kodumaise sponsori jaoks vahet pole...peamine Eestist pärit sponsori väljund on ikka Balti riigid.
Sa ju vaidled ise vastu endale.Balti riikides on korvpall tohutult palju populaarsem kui võrkpall.Järelikult on suur vahe.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 22 Juul 2012, 23:13
Postitas sequa
KalevForever kirjutas:
sequa kirjutas:
tonii kirjutas: Siiski ei saa minu meelest vörrelda Tartu vörkpalliklubi Cramoga.
Potentsiaalse kodumaise sponsori jaoks vahet pole...peamine Eestist pärit sponsori väljund on ikka Balti riigid.
Sa ju vaidled ise vastu endale.Balti riikides on korvpall tohutult palju populaarsem kui võrkpall.Järelikult on suur vahe.
Mis on Cramo/mis igane eesti klubi väljund Balti riikides? BBL. Kes mängivad BBlis praegu ( mis oli eila, pole potentsiaalse sponsori jaoks oluline)? Lätist-Leedust "need ülejäänud", kes sealsete tippklubide kõrval praktiliselt mingit meediakajastust ei saa. Ehk siis de facto sama seis, mis võrkpallil.

Ja need numbrid on sponsoreil ja sponsorkandidaatidele ammu ette loetud, palju mudaliiga finaalid vaatajaid toovad (otse ja teler). Ilmselt need numbrid on oma "spnsorlimiidi" juba ammu saavutanud.

Ja lõpetage siin see loll jutt, et "VTB teeb Cramo attraktiivsemaks". Fakt on see, et ei tee - VTB pealt pole tööriistarentnike särgil ühtegi uut logo.

Nagu keegi juba eespool on märkinud - tuleb õnnelik olla selle üle, kui eelarve üldse samaks jääb, mitte ei vähene.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 23 Juul 2012, 11:37
Postitas tonii
Mida see tähendama peaks? Kas sa arvad töesti, et potentsiaalse sponsori jätab külmaks see, et Euroopa tippklubid tulevad sulle koju mängima ja lisaks sellele näidatakse veel igat mängu teles. Ja olgu see mudaliiga, mis ta on, aga huvi pakub ta igaljuhul rohkem kui vörkpall.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 23 Juul 2012, 12:56
Postitas japs
Sponsoreid ei huvita otseselt tugevad mängud ja Euroopa tippklubid, oluline on pubilkuhuvi ja meediakajastus - kui need olemas mängitagu kasvõi Pahvi ja Vasalemmaga :)

Ja siin tuleb tõdeda et arenguruumi on kõvasti, kõik mängud teles on muidugi suht kõva sõna, kuid ei saa öelda et varasemalt kalevi VTB mängude ümber suuremat meediakära oleks olnud. Ülepingutatult öeldes - Otepää MK etapi teab iga memm, aga heal tsaemel VTB liigast pole suuremal osal eestlastest aimugi. Ja siin jõuamegi jällegi nokk kinni saba lahti situatsiooni - meediakära saab tekkida ainult siis kui reaalselt võideldakse võitude eest ja mõni neist ka koju tuuakse (eelmise aasta skoor 2 võitu 14 kaotust selleks väga põhjust ei anna), paremaks tulemuseks on aga jälle vaja raha... OK niihull ka asi pole, tegelt saab ka Kalevi management palju rohkem VTB liigat turundada, hetkel on see siiski sellise suht kitsa seltskonna huviobjektiks jäänud.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 23 Juul 2012, 12:59
Postitas nojah
Jah jätab küll külmaks. Sponsorit ei huvita vastased vaid vaadatavus. See, palju publikut saalis käib ja palju telerit vaatab. Kuna mängud on olnud reeglilna suht ühepoolsed sekka mõne ilusa kaotusega, siis publikut saalis väga ei käi ja suures osas käivad ikkagi samad inimesed, kes niigi KML ja BBL mängudel käivad. St uusi inimesi publiku osas pole. Teleülekandeid teeb Tallinna TV, mille vaadatavus on äärmiselt madal ja millega väga ükski sponsor oma nime seotuna näidata ei taha (seoses kanali madala mainega). Teine asi mis võib sponsorit huvitada on see, et tema logo oleks nähtav klubi välismängudel. Enamiku potentsiaalsete Eesti sponsorite jaoks siis ilmselt pole Vene v muu ida-euroopa (väljaspool baltikumi) turg nii oluline, et tasuks seal ennast selliselt tutvustada. Ja Venemaa turul olevate ettevõtjate jaoks on ikkagi Kalev ebaatraktiivne meeskond - autsaider, kellega mängude vastu on ka kohalikel tippklubidel ja nende publikul äärmiselt leige huvi. On ju ka Kalevi võõrsilmängud suht tühjadele saalidele läinud. Teleauditooriumit küll ei tea aga kindlasti ei saa näit Kalev - Unics võõrsilmängu auditooriumit võrrelda näiteks Unics-CSKA või Unics-Zalgiris mängude auditooriumiga.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 23 Juul 2012, 13:03
Postitas nojah
Mida saaks Kalevi juhtkond ise ära teha, et siseriiklikul tasemel vähemalt VTB oleks atraktiivsem - turundus kindlasti, mitte ainult mängude reklaamimine vaid ka erinevad kampaaniad - teatud mängud väga madala piletihinnaga või siis jagada tasuta kutseid mingitele mängudele jne. Kui ikka publikut on saalis väga vähe, siis on ilmselt kasulikum tasuta või väga madala hinnaga suurem seltskond platsi ääres ka siis, kui meeskonna enda kassa sellest suuremat ei täitu. Teine asi on ikkagi leida ka atraktiivsem partner telemängudeks, kui TTV. TTV-st oskavad mänge leida ainult tõsised fännid ja huvilised - aga nemad pole see sihtrühm, kes sponsoreid huvitaks, nendeni on juba jõutud. Sponsoreid huvitaks eelkõige just see seltskond, kes pole veel mängudeni jõudnud. Ja neile on vähegi asjalikumas telekanalis kas või juhuslikult suurem võimalus silma jääda, kui TTV-s. TTV-l arvestatavat püsivaatajaskonda ei ole, kes pooljuhuslikult võiks ülekande sealt avastada enda jaoks.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 23 Juul 2012, 13:48
Postitas theundertaker
No mina vaatan küll kui eedi kanalist tuleb kossu alati kui saan!

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 23 Juul 2012, 13:54
Postitas japs
theundertaker kirjutas:No mina vaatan küll kui eedi kanalist tuleb kossu alati kui saan!
Kas sul ema ka vaatab? (see ei ole kuidagi solvanguna mõeldud)

st foorumi 979 kasutajat ei ole just eriline auditoorium.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 23 Juul 2012, 15:08
Postitas sequa
Tartu ülikooli teema all on läinud siis Cramo turundamise aruteluks - minu süü, mina algatasin( kuigi ei olnud otsene kavatsus), pange nüüd mind luku ja riivi taha, eksole.

Tuletaks meelde, et Valdmaa on telemängude vastu alati olnud - piletiraha saalist jäävat nii saamata. Savisaare isiklik propagandakanal valiti vähempakkumise põhimõttel - mitte et Valdmaa oleks järsku tahtnud TVst oma meeskonda näidata, vaid telepilt oli liiga poolne nõudmine. Ja proovitaksegi nii odavalt asja ajada kui võimalik.

Tudengid ja muud kooliealised - valdav selle foorumi seltskond - on sponsori silmis ümmargune null(ei ole solvanguna mõeldud, vaid fakt - tudengid on igal pool tülikas turundussihtmärk - liiga kaootiline, ebakndlate finantside ja kiirelt muutuvate maitsetega, pealegi on eesti tudeng vaene)."Tudengimobiilide" ja "tudengiläpakate" müügiks on olemas märksa paremad vahendid kui nende asjade müük ühe õnnetu kossumeeskonna kaudu - kes pealegi ilmselt ei taha end "tudengimeeskonnana" reklaamida.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 23 Juul 2012, 17:50
Postitas japs
sequa kirjutas:Tartu ülikooli teema all on läinud siis Cramo turundamise aruteluks - minu süü, mina algatasin( kuigi ei olnud otsene kavatsus), pange nüüd mind luku ja riivi taha, eksole.

Tuletaks meelde, et Valdmaa on telemängude vastu alati olnud - piletiraha saalist jäävat nii saamata. Savisaare isiklik propagandakanal valiti vähempakkumise põhimõttel - mitte et Valdmaa oleks järsku tahtnud TVst oma meeskonda näidata, vaid telepilt oli liiga poolne nõudmine. Ja proovitaksegi nii odavalt asja ajada kui võimalik.

Tudengid ja muud kooliealised - valdav selle foorumi seltskond - on sponsori silmis ümmargune null(ei ole solvanguna mõeldud, vaid fakt - tudengid on igal pool tülikas turundussihtmärk - liiga kaootiline, ebakndlate finantside ja kiirelt muutuvate maitsetega, pealegi on eesti tudeng vaene)."Tudengimobiilide" ja "tudengiläpakate" müügiks on olemas märksa paremad vahendid kui nende asjade müük ühe õnnetu kossumeeskonna kaudu - kes pealegi ilmselt ei taha end "tudengimeeskonnana" reklaamida.
Esiteks huvitav oleks tõesti teada saada foorumi kasutajate vanuselist jaotust, keegi kes seda IT matsu jagab võiks selleteemalise anonüümse küsimustiku küll kokku panna. Minu huvi oleks täiesti suundumatu - st kui postituse sisu on väärtuslik pole vanusel vähematki tähtsust.

Teiseks tudengite määratlemine viletsa turundussihtmärgina on ülimalt lühinägelik, just selles vanuses tehakse valikud aastakümneteks.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 23 Juul 2012, 17:57
Postitas sequa
Oleks huvitav teha küll uurimus - Cramo foorum - mida potentsiaalne sponsor siia foorumlastele müüa saaks( kasutades müügivahendina "fännatavat meeskonda") ja mis koguses...siin paistab mõne reklaaminduse või muidu majandustudengi magistritöö teema.

Tudeng kui sihtmärk on olemas - aga nendega tegeldakse Eestis vähe teisiti...


Tartu Ülikooli korvpallimeeskond - tudengid kui üks toetajate grupp. Probleem algab juba sellest, et Tartusse tulevat tudengit jätab 99.999% juhul kohalik korvpallimeeskond külmaks. Samas "kolkapatrioot-tudengeid" ei ole nii palju, et oleks mõtet teha kossutiimi kaudu spets turundamist kohalikele Tartu tudengitele.

Re: Tartu Ülikool

Postitatud: 23 Juul 2012, 18:18
Postitas nojah
Mina küll ühtegi elanikekihti turunduses ei alahindaks. Selge see, et kõigile toodetele on oma sihtrühm aga ega ei ole ka majanduses mingit sellist reeglit, et tootjad, kes toodavad eliitseid, kalleid ja mitteigapäevaseid tooteid oleksid tingimata rikkamad, kui need, kes toodavad mingit väga igapäevast toodet. Pigem vastupidi. Ja kohe kuidagi ei saa sihtrühmana noori ja ka pensionäre alahinnata. Esimesed on kõige bränditeadlikum grupp, seega ka kõige ebaratsionaalsem ja manipuleeritavam grupp. Kuigi nad tihti ei tee otsuseid ise, eriti alaealised, siis nende rolli pere otsuste tegemisel ei saa alahinnata. Pigem on just noorem seltskond see, kes võib eelistada mingit toodet poeletil lihtsalt selle pärast, et see on seotud mõne tema iidoli või lemmikuga. Tema vanem teeb pigem ratsionaalsema otsuse, kas hinna, kvaliteedi või nende suhte põhjal. Ja pensionäridega on näiteks see teema (siin pigem korvpalliklubi mõttes kontekstiväliselt pigem üldiselt), et neid on väga palju ja nende suhtarv rahva koguarvuga igapäevaselt aina kasvab. Ja rumal on see, kes neile suunatud tootearendusele üldse ei mõtle. Nemad löövad mahuga, isegi kui tüüpilise pensionäri kohta arvatakse, et ta on vaene. Mis ei pruugi ka enam tänapäeval alati tõsi olla, sest need, kes jäävad täna-homme pensionile, siis nende hulgas on märkimisväärne osa neid, kes on suutnud vabariigi ajal tööl käies juba endale üht-teist kindlustada. Muidugi kõiki tooteid neile suunata ei saa aga kindlasti on nad väga oluline sihtrühm väga paljudes tootegruppides.
Ja selle TÜ/Rocki ja tudengite mõju ma üldse ei alahindaks. Tegelikult ikka väga paljud on just seetõttu TÜ pooldajad, et nad on selle meeskonna parimatel aegadel Tartus ülikoolis käinud. Isegi kui nad sellised die-hard kossufännid ei ole, siis selle meeskonna populaarsus on neid siiski puudutanud. Tuletaks meelde, et TÜ üliõpilastest on Põhja-Eestist, Tallinnast ja lähiümbrusest kokku ca kõiges 1/3 kui mitte isegi vähem. Pigem on Tartu ikkagi koondamas lõuna- ja kesk-eesti noori. Enamiku alasid saab ka Tallinnas õppida, ok arstiks just ei saa aga siiski. Majandus, juura, sotsiaalteadused, IT jne. Seda kõike saab ka siin seega Tartu koondab ikka kaugema piirkonna noori ja paljud neist liiguvad hiljem edasi elama näiteks Tallinna aga jäävad TÜ toetajaks seetõttu, et see seostub neile tudengipõlvega.