Raja kirjutas:Puht huvi pärast miks eelistada piletikeskust piletilevile ? Või see ongi seotud otseselt Saku Suurhalliga ?
Vaatasin, et teenustasu piletikeskuses oli vist 2€, suvel teatripileti piletilevist ostsin oli see ainult 0.90€
-e-
https://sport.delfi.ee/artikkel/9460581 ... aenu-votta" onclick="window.open(this.href);return false;
" Ja nagu olen maininud, siis kõik algab fännidest. ."
See minu meelest eriti hea koht, mille üle mõelda:
Eesti klubid on lootnud, et edu korral tuleb sponsoreid olulisel määral juurde, aga elu on näidanud, et nii lihtne see pole. Kui Žalgiris 2018. aastal Euroliigas kolmandaks tuli, kas siis juhtus midagi?
Kõige suurem lisa tuli Euroliiga play-off'i mängude piletitulust. Vähemalt miljon eurot. Aga, mis puudutab Eesti klubisid, siis korra on edu lihtne saavutada. Aga kõrgel tasemel tuleb püsida. Ja nagu olen maininud, siis kõik algab fännidest. Kogu aeg ei tule võita, aga see aitab. Vähemalt koduliigas. Rahvusvahelisel tasemel on kõige tähtsam võitlus ja emotsioon. Kui see on olemas ja hoolitakse, kuidas fännid saavad saalis aega veeta, kuidas teha neile asi mugavaks ja aidata neil mängu nautida, siis ainult see saab kolme-nelja aasta jooksul tekitada stabiilse fännibaasi. See aitab tänu piletitulule kasvatada eelarvet, müüa fänniatribuutikat ja pikemas plaanis tekitada ka telerahasid. Suurem osa klubisid kujutavad ette, et kui võidad, tuleb kõik muu automaatselt. Aga see ei ole nii. Kõik on äriga seotud ja loomulikult stabiilsusega.
Aga isegi Žalgirisele ei tulnud pärast Final Fouri jõudmist sponsorid ukse taha?
Ei-ei. Küll nägime, et piletite ja VIP-loožide vastu oli suurem huvi. See, et saal on täis, on meie jaoks kõige olulisem. Aga seda ei juhtu, et tuleb sponsor ja pakub lihtsalt kaks või viis miljonit eurot.
Enne käis läbi rehkendus, et 600 inimest saalis 20 eurose piletiga tähendab klubi jaoks 12k€ ning et saavutada sama tulu 10€ piletiga, siis peaks saali tulema 1.2k inimest. Ja et reaalsus on pigem see, et sellise hinnaga tuleb esialgu siiski 650-800 inimest (6.5k€ - 8k€). Minu meelest on siin aga veel paar tegurit, mida peaks arvestama:
1) Muutused ei saa sündida üleöö - ehk et kõigepealt peab tekkima olukord, kus mängule minek on tavainimesele jõukohane ja kättesaadav. See on esimene eeldus selleks, et selliseid juhukülastajaid hakkaks rohkem saali sattuma. Võib-olla esialgu ei ole kasv niivõrd tuntav, aga kui aja jooksul suureneb see ring, kes esimest, teist või kolmandat korda korvpalli vaatama satuvad, siis on tõenäoline, et nii mõnestki neist saab lõpuks ka püsikülastaja. Rääkimata sellest ringist inimestest, kes ei satu praegu saali puhtalt kõrge hinna tõttu. Mida suurem see potentsiaalsete külastajate ring on, seda kiiremini võiks hakata tulevikus ka püsikülastajate arv kasvama.
2) Minu meelest on suur roll ka sellel, et kui kunagi oli Kalevi nö turundustöö puudulikum, mis võibolla ei köitnud tavainimese tähelepanu, siis nüüd viimased aastad on selles ju suur samm edasi tehtud (kiitus Allanile). Ma arvan, et Kalev on tänasel päeval tavainimese jaoks nähtavam kui ta oli varem + klubil on tekkinud sihipärasem turundusstrateegia: uus logo, konkreetne tunnuslause, aktiivsus oma sotsiaalmeedia kanalites, oma merchi üritatakse järjest enam müüa jne. Kõik see peaks tegelikult hakkama mingi hetk tulu tooma - küsimus ongi nüüd selles, et kas tänasel päeval on piletihind see kõige suurem takistus, mis publikut saali tulemast heidutab.
3) Ma eeldan, et vähemalt teoreetiliselt võiks suurem saalitäituvus = atraktiivsusega sponsorite silmis. Kui ma sponsori kingades oleks, siis oleks minu jaoks kindlasti atraktiivsem toetada klubi, kes suudab 1000 inimese asemel regulaarselt 2000 inimest saali meelitada. Ehk et kuigi piletitulust võidakse odavama hinna tõttu kaotada, siis võiks eeldada, et osa sellest kaotusest (või rohkemgi) tuleb suuremate sponsorrahade kaudu tagasi. Muidugi, siin on see eeldus, et madalam piletihind ja hea turundustöö hakkavad tõepoolest vilju kandma ning publikut saali tooma.
4) Eelnev punkt käiks ka merchi müügi kohta: kui praegu on kitsas seltskond, kes regulaarselt mänge külastab, siis mingil hetkel tuleb merchi müügi osas ju punn ette. Mida rohkem eriilmselist publikut saali satub, seda tõenäolisem on, et ka merchi läheb rohkem kaubaks.
Info mõttes ka üks Eurohoopsi artikkel 2017. aastast, kui võrreldi Euroliiga klubide piletihindu -
https://www.eurohoops.net/en/trademarks ... nd-europe/" onclick="window.open(this.href);return false;