Pean mainima, et täitsa tore ja huvitav arutelu on siin käima läinud.
marxx762 kirjutas:
See on paljuski vaatenurga küsimus, Riia Vef BCL-is court side piletid (mida oli käputäis) maksid 28€, tavapilet 8€. Võibolla neil on õnnestunud siis sebida sellised koostööpartnerid kes maksavad selle lõbu kinni.
VEFil õnnestus kuidagi imekombel muidugi eelarvet massiivselt kasvatada tänavu ning kiitus neile ja Läti ärimeestele.
Saaliplaani ja piltide järgi võiks rääkida kuskil 1000-1500 inimest (uurusin BCLilt, kas kuskil ametlikud numbrid ka), riigis kus kuu aega tagasi lõppes suur kossubuum ja vastasmeeskonnas Läti publikule tuntud mehed nagu Timma ja Allman..., huvitav kas see suhteliselt max või 4 eurose pileti korral oleks 2500 inimest tulnud või 15 eurose pileti puhul 500? Igatahes, tublilt nende poolt tehtud ning ma loodan, et neil on mingisugune linna tugi vms, et nad suurde miinusesse ei jää mängude korraldamisega.
marxx762 kirjutas:
Ma saan sellest väga hästi aru, aga ma ei tea väga palju korvpalliklubisid kes majandaks kasumlikult, kõigil on põhimõtteliselt "jooksev miinus". Fännidelt tulev piletitulu on kindlasti oluline ja vajalik, aga see ei peaks olema koht mille pealt "elama" peaks hakkama.
Kui klubi jätkusuutlikkuse üheks aluseks on fännidelt tulev toetus, siis see on Eesti mõistes küll savist jalgadel tuginev soov. Ma saan aru et Zalgiris, Partizan vmt suurklubi saab sellele tulureale kirjutada üsna kindla numbri, aga Eestis...
Vot see on tegelikult väga valulik ja huvitav teema millele ma oma aja jooksul (ca 10a, millest neljas turunduse/ürituste korralduse peal) lahendust leidnud ei ole. Milline peaks välja nägema Eestis üks eduka spordiklubi rahastamine ja kuidas oleks võimalik kasvatada eelarve 1-1.2 miljoni pealt suuremaks.
Hetkenäide ligikaudsete numbritega
60% eelarvest tuleb nimisponsorist ja nendega seotud ettevõtetelt (ärimeeste sõprusringkond, äriklubi läbi mille kõik võidavad, jne)
15% eelarvest tuleb uute sponsorite ja reklaamväljundite pealt
18% tuleb linnast (mis läheb suures mahus linnale tagasi saalirentide näol)
7% tuleb mängukorraldus (hooajakaardid, piletite müük, merch, jne).
Esimesest numbrist on võetud suhteliselt maksimum. Linna % meie muuta ei saa. Uute sponsorite puhul on osa kes tõstavad, osa kes vähendavad igaastaselt + need kes tekivad ja need kes kaovad (tänavu proovisime kontakti luua ligi 150 ettevõttega) . Tänavu on näiteks meil PAF kõhusponsor ning mõlema sarja vabaviskeringid täiesti saadaval, aga seni pole leidnud ettevõtet, kes sellisest koostöövõimalusest ja reklaamväljundist kinni tahaks haarata vastava summa eest.
Võimalused eelarvet kasvatada on seega:
- step by step kasvatada mängukorraldusega seonduvat tulu
- keegi välismaine suurinvestor, kes põhimõtteliselt investeeriks iga aasta klubi arengusse
Minu murekoht selle juures seisneb selles, et kui suures pildis kõike mida me teeme, teeme me kossufännide jaoks, teeme me noorte sportlaste jaoks kes saaksid tänu meie mängudele ja tegemistele motivatsiooni, siis kuidas seda jätkusuutlikult elus hoida? Et Eestis oleks üks nö tugev klubi, kes mängiks võimalikult kõrgel tasemel ja pakuks Eesti korvpalluritele tipptasemel väljundeid ja võimalusi.